SLOWNED: Parkeren is opladen

21 Mar 2023

Ieder bedrijf krijgt ermee te maken; personeel komt met elektrische auto’s en ook bezoekers willen graag even de auto opladen zodat er voldoende accu-inhoud is om de reis te vervolgen of weer thuis te komen.



De traditionele oplossing die op dit moment veel bedrijven hebben, is het plaatsen van 1 of 2 oplaadstations waar auto’s kunnen opladen. Als er meer auto’s willen opladen, dan is het dus een kwestie van auto verplaatsen en ruimte maken voor de volgende auto die wil opladen. Dit zijn dure oplaadstations waar vaak ook nog betaald moet worden voor de eigen energie aan de leverancier van het oplaadstation! en waar in de meeste gevallen een pasje met een abonnement voor nodig is om het station te activeren. Meer oplaadstations neerzetten is duur en vergt veel van de infrastructuur.

afb. Voorbeeld traditioneel laden. Alles stations bezet maar niemand laad op.


Wij hebben een andere visie: Parkeren is opladen

Opladen moet op iedere parkeerplek bij een bedrijf mogelijk zijn, zodat geen auto’s verplaatst hoeven te worden. Dit hoeft geen dure, snelle oplaadsessie te zijn, maar moet kunnen met eenvoudige hekwerklaadpalen die minder kosten, zodat de investering niet te hoog wordt. Aanpassen van de infrastructuur is dan ook niet nodig.

Afb. Parkingware Hekwerklaadpaal


Waarom niet snelladen?

De meeste auto’s staan de hele dag bij een bedrijf geparkeerd. Het woon-werkverkeer-woon bedraagt meestal gemiddeld ongeveer 45 kilometer in Nederland. Om 45 km bij te laden is niet meer tijd nodig dan maximaal een half uur. Dus, waarom zouden we snel de accu willen opladen als de auto toch de hele dag geparkeerd staat?


Infrastructuur aanpassen is nodig om snel een grote hoeveelheid energie te verdelen over een aantal oplaadstations. Als de auto’s die het eerste weer weg moeten, ook als eerste worden geladen en andere auto’s op een ander moment van de dag, is de aanpassing van de infrastructuur in de meeste gevallen niet nodig.


Hoe weet je welke auto’s hoe lang geparkeerd staan en op welke tijden ze komen en gaan? Door onze Parkeer Management Software te laten ‘inleren’ op de gebruikelijke aankomst- en vertrektijden van de voertuigen of door het maken van een reservering.


Afb. Pre-paid Laadsessie kopen


Deze software kan ook gebruikt worden om de afgenomen energie te meten en eventueel daarvoor te laten betalen, middels een online betaling (bezoekers) of middels verrekeningen met reiskostenvergoeding (medewerkers).


Door het plaatsen van zonnepanelen (op dak of op Parkasol carports https://parkasol.nl/) wordt, met name overdag, veel energie opgewekt die direct ‘verkocht’ kan worden voor het opladen van elektrische voertuigen. Op die manier wordt het meeste rendement uit zonnepanelen gehaald.


Afb. Parkasol (c) 2016 Parkingware


Kortom onze oplossing is: eenvoudige hekwerklaadpalen installeren op iedere parkeerplek bij een bedrijf, onze software kan de beschikbare energie op een intelligente manier verdelen en vervolgens de afgenomen energie af te rekenen tegen een door de ondernemer zelf vast te stellen prijs. Overcapaciteit aan energie kan online worden aangeboden aan de parkeerders in de omgeving.


Dit noemen wij SLOWNED

 

Meer weten over een passende parkeeroplossing voor uw parkeeraccomodatie?

 Neem contact op met Gerard Spin:

+31 599 648 265 of https://parkingware.nl/contact/

Klik hier voor een online offerteaanvraag


Categorieën
Advertenties
Share this on