FlipPas brengt betaald parkeren en middenstand tot elkaar

06 Sep 2016

Ontmoedigt betaald parkeren winkelen in stadscentra? Onderzoek toont aan dat dit niet het geval is. De kwaliteit van het stadscentrum speelt een grotere rol. Om het centrum aantrekkelijker te maken heeft gemeente Tiel met de winkeliersvereniging vorig jaar een stadsgebonden loyaltypas geïntroduceerd.

Spaarsysteem met Flippas

De gemeente Tiel heeft met de loyaltypas een primeur te pakken. De klantenkaart heet in Tiel heel toepasselijk 'FlipPas'. Bezoekers van de binnenstad kunnen punten sparen bij de aankopen die ze doen. Sinds 2 september is het ook mogelijk om parkeergeld te betalen met de gespaarde FlipPas-punten. Op deze manier geven de winkeliers parkeergeld terug aan hun klanten en stimuleert het systeem om bij deelnemende partijen inkopen te doen.

Klantenbinding voor 70 bedrijven

De samenwerkende partijen (gemeente, ondernemersvereniging en citymarketing) zorgen zo samen voor het creëren van een aantrekkelijke binnenstad en dus voor het behoud van de winkels; een win-winsituatie. Met zo'n zeventig aangesloten bedrijven valt er aardig wat bij elkaar te sparen en voor de slimme consument kan parkeren in Tiel voortaan dus gewoon gratis zijn.

Gratis parkeren

Het systeem is ontwikkeld door Loyaltygroup en in november 2015 uitgebracht in de gemeente Tiel. TMC heeft onlangs alle parkeerautomaten in Tiel omgebouwd, waardoor men nu ook met de gespaarde punten op de FlipPas voor parkeren kan betalen.

Related projects
Categorieën
Advertenties
Share this on